MARCELINA LENKOWSKA-MACZUCH

Psycholog, wychowawca, surdopedagog, tyflopedagog.

W czasie studiów aktywnie działała w organizacjach pozarządowych, szkoliła wolontariuszy i organizowała wydarzenia z zakresu rozwoju osobistego. Od kilku lat realizuje się jako psycholog szkolny pracując z dziećmi i młodzieżą, uczy przedmiotów związanych z nabywaniem kompetencji miękkich i preorientacją zawodową, w wolnym czasie prowadzi warsztaty i szkoli się. Fanka planszówek, zdrowego jedzenia, podróży oraz codziennego dbania o równowagę i zdrowie psychiczne.

 

Diagnoza własnego sposobu myślenia – pułapki myślowe

Sobota 15:00 – 16:30

Ile myśli przepływa przez głowę człowieka w ciągu jednej doby? Które rejestrujemy? Czy mają one wspólny mianownik? Czy możemy być więźniami własnego sposobu myślenia? Podczas wykładu (warsztatu), przyjrzymy się naszym myślom i pułapkom, w które najczęściej wpadają. Zastanowimy się w jakich sytuacjach się pojawiają i jaką funkcję pełnią oraz czy można je kontrolować i… żyć szczęśliwiej.

MAGDALENA PAJDAK (Sztuka rozwoju)

Absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku. Ukończyła Szkołę Coachingu Prorozvoyovo, Szkołę Trenerów Biznesu i Rozwoju Osobistego BCB w Krakowie. Psychoterapeuta w trakcie całościowego szkolenia psychoterapeutycznego, certyfikowanego przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne. Certyfikowany konsultant BrainCore Education.
Od 2011 roku prowadzi szkolenia oraz warsztaty rozwoju umiejętności społecznych. Pracowała z wolontariuszami, liderami oraz trenerami w ramach projektu „Szlachetna Paczka”. Ma doświadczenie jako specjalista HR, menedżer, koordynator poradni psychologicznej, soft skills mentor oraz terapeuta. W swojej pracy szczególnie skupia się na istocie komunikacji interpersonalnej, umiejętności budowania relacji, pracy z negatywnymi przekonaniami oraz wzmacnianiu naturalnego potencjału osobowego. Jest autorką warsztatów „Poszukiwana – poszukiwany. Warsztaty rozwojowe dla singli” oraz „Komunikacja w związku. Warsztaty dla par”. Prywatnie miłośniczka kotów, kawy i gór.

Inteligencja emocjonalna – czym jest i dlaczego warto w nią inwestować? 

Sobota 15:00 – 16:30

Jeszcze do niedawna przeceniane IQ ustąpiło miejsca innej kompetencji jaką jest inteligencja emocjonalna. Przydaje się w trakcie edukacji, w pracy i w relacjach. O tym, co daje rozwinięta inteligencja emocjonalna i jak nad nią pracować dowiecie się podczas wykładu przeplatanego aktywnymi ćwiczeniami.

PAULA SOCHA

Absolwentka pedagogiki. Poprzez kilkunastoletnią działalność prospołeczną, doświadczony praktyk w projektach. Współtwórca i koordynator wielu nowych przedsięwzięć, jak projekty Najlepszy Samorząd MRM Rawa Mazowiecka, Skill Up!  Politechniki Łódzkiej, Akademia PSRP #zaPROJEKTowani. Trener w projekcie Warsztat Lidera, oraz w organizacjach studenckich podczas konferencji szkoleniowych takich jak m.in. POLIgon Forum Uczelni Technicznych, Konwent Przewodniczących PSRP.  W swojej działalności skupia się na tworzeniu zespołu, zarządzaniu nim, wyciąganiu potencjału z ludzi, poprawnej komunikacji, zarządzaniu czasem oraz projektami.

Zdiagnozuj swoje kompetencje

Sobota 15:00 – 16:30

Szkolenie oparte o kompetencje uczestników – najpierw uczestnicy dowiedzą się jakie mogą być kompetencje, jak nad nimi pracować, co zrobić z naszymi talentami, wadami i kompetencjami przeciętnymi.

SŁAWOMIR PIWOWARCZYK

Jest mediatorem Polskiego Centrum Mediacji. Od kilku lat prowadzi mediacje sądowe i pozasądowe. Specjalizuje się w sprawach karnych, rodzinnych i gospodarczych. Realizuje szkolenia m.in. z zakresu komunikacji, rozwoju kompetencji kluczowych, mediacji rówieśniczych oraz wsparcia osób pracujących z młodzieżą. Współpracuje z instytucjami edukacyjnymi i ośrodkami doskonalenia nauczycieli. Koordynuje projekty edukacyjne związane z rozwojem kompetencji społecznych, projekty dotyczące młodzieżowej przedsiębiorczości i innowacyjności oraz projekty współpracy międzynarodowej dla osób pracujących z młodzieżą. Prowadził działania programowe organizacji pozarządowych m.in. Instytutu Społeczeństwa Obywatelskiego i Fundacji Konkurs Pro Publico Bono oraz Polskiej Fundacji Dzieci i Młodzieży. Wykształcenie humanistyczne: filozofia, religioznawstwo, arabistyka.

Procedura mediacyjna dla liderów w organizacji – poziom podstawowy

Sobota 17:00 – 18:30

Uczestnicy szkolenia będą mieli okazje zapoznania się z mediacją, jako jedną z form alternatywnych metod rozwiązywania sporów. Przedstawione zostaną cele i podstawowe zasady mediacji. W oparciu o ćwiczenia dotyczące rozwoju umiejętności komunikacyjnych uczestnicy szkolenia przeprowadzą symulowane postępowanie mediacyjne. Z uwagi na udział liderów organizacji podczas szkolenia zaprezentowana zostanie procedura tzw. mediacji rówieśniczych.

Procedura mediacyjna dla liderów w organizacji – poziom rozszerzony

Sobota 11:30 – 13:00

Podczas szkolenia zaprezentowane zostaną procedury rozstrzygania i rozwiązywania konfliktów tj. sąd, arbitraż, negocjacje, facylitacje, mediacje. Omówione zostaną psychologiczne mechanizmy powstawania, eskalacji i rozwiązywania konfliktów, a także podstawowe techniki komunikacji i negocjacji w mediacji.
Poprzez ćwiczenia zaprezentowana zostanie rola mediatora w kontekście zarządzania organizacją i rozwiązywania sytuacji konfliktowych. Omówione zostaną szczegółowe kwestie dotyczące sposobu i miejsca prowadzenia mediacji, kolejne kroki budowania porozumienia oraz różne formy mediacji, adekwatne do różnych rodzajów sytuacji spornych.

PIOTR SZEFER

Trener retoryki, wystąpień publicznych i autoprezentacji. Od 8 lat prowadzi szkolenia dla przedstawicieli świata biznesu, polityki, nauki i sportu. Pasjonat rywalizacji – tej na boisku oraz tej na słowa. Doświadczenie zdobywał m.in. pracując jako spiker piłkarskiej reprezentacji Polski, prezenter telewizyjny oraz prawnik na sali sądowej. Laureat konkursów krasomówczych i turniejów debatanckich. Szczególnie zainteresowany komunikacją niewerbalną, technikami przyciągania i utrzymywania uwagi odbiorców oraz erystyką w debacie publicznej.

Efekt „wow”, czyli o charyzmie w komunikacji

Sobota 15:00 – 16:30

Czym właściwie jest charyzma? Trudno powiedzieć. Pewne jest natomiast, że każdy chciałby ją posiadać. Człowiek charyzmatyczny przyciąga uwagę; budzi respekt i szacunek; wie, jak dotrzeć do ludzi, nakłonić ich do zrobienia tego, czego od nich oczekuje.
Większość z nas uważa charyzmę za cechę „magiczną”, przyrodzoną – albo się ją ma, albo nie. W rzeczywistości jednak charyzma to po prostu zestaw pewnych cech i zachowań, których można się nauczyć.
Podczas szkolenia omówimy te okoliczności, które powodują, że postrzegamy kogoś jako obdarzonego charyzmą. Zastanowimy się także, w jaki sposób je nabyć i rozwijać.

MARCIN STYRNA

Trener z uprawnieniami pedagogicznymi, facylitator, doradca, przedsiębiorca, Członek Rady Uczelni Politechniki Krakowskiej. Przez lata aktywnie działał w samorządności studenckiej, sprawował m.in. funkcje: Senatora Politechniki Krakowskiej, Przewodniczącego Samorządu Studentów oraz Doktorantów Politechniki Krakowskiej czy Przewodniczącego Porozumienia Samorządów Studenckich Uczelni Krakowa. Posiada długoletnie praktyczne doświadczenie w zakresie budowania i zarządzania dużymi zespołami. Jako konsultant oraz trener pracował dla firm oraz instytucji z następujących branży: lotniczych, ochrony mienia, medycznych, PR, HR, organizacji ogólnopolskich festiwali, produkcyjnych, fundacji, ogólnopolskich organizacji studenckich oraz uczelni. Prelegent na ogólnopolskich konferencjach z zakresu: budowania zespołu, motywacji, wolontariatu, rozwiązywania konfliktów, strategii. Członek Rady Doradczej EURODOC – Europejskiej Rady Doktorantów i Młodych Naukowców z siedzibą w Brukseli. Biznesowo związany z kilkunastoma podmiotami w tym: CEO w S&O Partners (firmie konsultingowo-szkoleniowej), CEO w Business Tailors (spółce zajmującej się budowaniem i łączeniem metod kreatywnych z narzędziami digital-media), co-Founder oraz Przewodniczący Rady Fundacji w Fundacji Polska Innowacyjna (zajmującej się wspieraniem młodych polskich innowatorów).

Osiąganie celów życiowych i zawodowych

Sobota 15:00 – 16:30

Naucz się wyznaczać cele w taki sposób aby maksymalizować szansę ich osiągnięcia. Poznasz dobre rady w jaki sposób planować i realizować cele które spełniają marzenia. Dowiesz się dlaczego warto zapisywać swoje cele nie tylko na papierze czy pliku na komputerze ale w głowach swoich przyjaciół.

MATEUSZ GROCHOWSKI

Przewodniczący Parlamentu Studentów Rzeczypospolitej Polskiej. Student Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku, od urodzenia związany z Podlasiem. W 2017 wybrano go na Przewodniczącego Samorządu Studentów UMB, a rok później został Przewodniczącym Komisji Wyższego Szkolnictwa Medycznego. W latach 2019-2020 reprezentował PSRP w Radzie Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego, a od 2019 roku należy do grona ekspertów ds. studenckich Polskiej Komisji Akredytacyjnej, gdzie od stycznia 2021 r. zasiada w Prezydium.

Łączy zainteresowania związane z medycyną i działalnością społeczną, angażując się w wiele projektów, ale jego pasją nieprzerwanie od wielu lat pozostaje piłka nożna, dlatego w wolnych chwilach między zajęciami można go było spotkać w Akademickim Związku Sportowym.

Lider w organizacji – poziom podstawowy

Sobota 9:30 – 11:00

Co kryje się za słowem lider? Jakie umiejętności pozwolą Ci być dobrym liderem? Te wszystkie informacje otrzymasz w trakcie szkolenia. Dołącz i zmień swój sposób kierowania organizacją na lepszy!

Lider w organizacji – poziom rozszerzony

Sobota 17:00 – 18:30

Zastanawiasz się jak być lepszym liderem i co możesz poprawić w swoich działaniach? Na te pytania znajdziesz odpowiedź w trakcie tego warsztatu! Dowiesz się o dobrych praktykach stosowanych przez innych samorządowców i podzielisz się swoimi sprawdzonymi sposobami na pracę lidera.

DOMINIK LEŻAŃSKI

Główny specjalista w Kancelarii Rektora Politechniki Łódzkiej, w przeszłości Przewodniczący Parlamentu Studentów Rzeczypospolitej Polskiej (2019-2020) oraz Przewodniczący Samorządu Studenckiego Politechniki Łódzkiej (2016-2019). Aktywny działacz społeczny, inicjator wielu projektów realizowanych przez Parlament Studentów RP. Szkoleniowiec z zakresu zarządzania projektami i budowania zespołu. Absolwent informatyki, zamiłowany tematyką szkolnictwa wyższego. Prywatnie grywa w siatkówkę, interesuje się piłką nożną i nowinkami technologicznymi, zawsze z telefonem w dłoni. 


Zarządzanie zespołem – poziom podstawowy

Sobota 9:30 – 11:00

Jak przewodzić grupą osób, które wspólnie chcą działać? Na co zwrócić uwagę dzieląc zadania w zespole? Od czego zacząć i jak motywować innych? Na te pytania – i więcej – poznasz odpowiedź w ramach szkolenia podstawowego. Ciekawe case study i wymiana poglądów pozwoli poznać tajniki zarządzania zespołem.

Zarządzanie zespołem – poziom rozszerzony

Sobota 17:00 – 18:30

Masz już pewne doświadczenie w zarządzaniu zespołem, ale nie wiesz jak wznieść wspólną pracę na wyższy poziom? Chcesz wymienić się doświadczeniami z zakresu rozdzielania zadań, dynamiki pracy zespołu czy motywowania i podejmowania nowych wyzwań? A może ciekawi Cię jak robią to inni samorządowcy i jakie dobre praktyki możesz zastosować u siebie w samorządzie? Zarządzanie zespołem – to działa! Sprawdź sam podczas szkolenia rozszerzonego.

KRZYSZTOF PSZCZÓŁKA

Mgr inż. Krzysztof Pszczółka –  student biotechnologii oraz absolwent kierunku technologia chemiczna na Politechnice Krakowskiej. Aktywny działacz studencki zarówno na swojej Alma Mater, jak również na arenie ogólnopolskiej. Aktualnie Przewodniczący Samorządu Studenckiego Politechniki Krakowskiej kadencji 2019-21 oraz ekspert ds. studenckich Polskiej Komisji Akredytacyjnej. W przeszłości sprawował m. in. funkcję Przewodniczącego Forum Uczelni Technicznych kadencji 2020, Prezesa Klubu Uczelnianego AZS Politechniki Krakowskiej, czy Wiceprezesa Organizacji Środowiskowej AZS Kraków. W 2019 roku został nagrodzony Studenckim Noblem NZS, a w 2018 r. Nagrodą im. Eugeniusza Pietrasika, przyznawaną przez Akademicki Związek Sportowy. Ponadto brał udział w EUG w Coimbrze oraz Uniwersjadzie w Neapolu jako członek Biura Misji. W wolnym czasie trenuje amatorsko lekkoatletykę w AZS Politechniki Krakowskiej, z którym zdobył w 2020 roku Akademickie Wicemistrzostwo Polski w Lekkiej Atletyce.

Budowanie celów w oparciu o wartości – poziom podstawowy

Sobota 17:00 – 18:30

Jak dobrze znasz siebie? Czy wiesz jaka jest hierarchia Twoich wartości? Czy wiesz co tak na prawdę jest dla Ciebie ważne w życiu? Zanim zaczniesz realizować swoje cele warto poznać samego siebie. Podczas warsztatu poznasz sposoby na ustalenie swojej hierarchii wartości, co pozwoli Ci skuteczniej wyznaczać swoje cele.

Budowanie celów w oparciu o wartości – poziom rozszerzony

Sobota 11:30 – 13:00

Jak dobrze znasz siebie? Czy wiesz jaka jest hierarchia Twoich wartości? Czy wiesz co tak na prawdę jest dla Ciebie ważne w życiu? Zanim zaczniesz realizować swoje cele warto poznać samego siebie. Podczas warsztatu poznasz sposoby na ustalenie swojej hierarchii wartości, co pozwoli Ci skuteczniej wyznaczać swoje cele.

IWONA GADOMSKA

Absolwentka Szkoły Głównej Służby Pożarniczej w Warszawie, związana z działalnością studencką na arenie ogólnopolskiej. Przewodnicząca Forum Uczelni Technicznych kadencji 2019, Sekretarz Forum Uczelni Technicznych kadencji 2018, ekspert ds. studenckich PKA. Komunikację w zespole uważa jako fundament udanej współpracy, a negocjacje za dobrą formę dyskusji. W swojej działalności samorządowej najlepiej wspomina realizację projektów skierowanych przede wszystkim do młodych osób. Koordynatorka licznych projektów ogólnopolskich skierowanych do studentów.

Negocjacje – poziom podstawowy

Sobota 17:00 – 18:30

W jaki sposób dyskutować, aby przekonać drugą stronę do swojego zdania? Jakie metody prowadzenia rozmowy wykorzystać podczas negocjacji? Podczas szkolenia poznasz podstawy zasad negocjacji i spróbujesz własnych sił, co pozwoli uzyskać odpowiedzi na te pytania.

Negocjacje – poziom rozszerzony

Sobota 11:30 – 13:00

Warsztat negocjacyjny, podczas którego sprawdzisz swoje przygotowanie do prowadzenia rozmowy. Przekonasz się czy już możesz nazwać się twardym negocjatorem.

PAULA LEŚNIEWSKA

Studentka Politechniki Łódzkiej. Przewodnicząca Samorządu Studenckiego PŁ kadencji 2019-2020. Obecnie jest przewodniczącą Forum Uczelni Technicznych, a także ekspertem ds. studenckich Polskiej Komisji Akredytacyjnej.

W trakcie swojej działalności koordynowała liczne projekty – dwukrotnie Juwenalia Politechniki Łódzkiej, a także mniejsze, m.in. ogólnopolską konferencję „Pomoc Materialna dla studentów”.

Poza obszarem działalności wielbicielka powieści i podcastów kryminalnych.

Jak się dzielić wiedzą, jak ją przekazywać – poziom podstawowy

Sobota 17:00 – 18:30

Jak się dzielić wiedzą, jak ją przekazywać – poziom rozszerzony

Sobota 11:30 – 13:00

MICHAŁ GERUS

Obecnie studiuje zarządzanie na I roku studiów magisterskich na Akademii Leona Koźmińskiego, chociaż wywodzę się z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, gdzie przez 4 lata miałem przyjemność bycia członkiem Parlamentu Studenckiego, zasiadania w jego Zarządzie oraz przewodzenia jego pracą. W trakcie swojej kariery samorządowej miałem okazję koordynowania kilku projektów, z czego największymi były Juwenalia Poznańskie oraz Wyjazd Adaptacyjny ADAPT. Jestem ekspertem ds. studenckich Polskiej Komisji Akredytacyjnej i przygotowuję się do możliwości ponownego zwiedzania świata.

Zarządzanie projektem – poziom podstawowy

Sobota 9:30 – 11:00

Większość realizowanych obecnie zadań jest nazywana projektami. Ale czy słusznie? To szkolenie ma na celu wyjaśnić tą watpliwość. Jest ono skierowane głównie do osób, które nie miały możliwości wcześniejszego zapoznania się z realizacją dużych oraz wymagających przedsięwzięć, jak i zaawansowanych uczestników grup projektowych, którzy chcą ugruntować swoją wiedzę. Warsztat ma na celu przedstawienie najważniejszych zagadnień oraz problemów, na które możemy natrafić w trakcie realizowania działań.

Zarządzanie projektem – poziom rozszerzony

Sobota 17:00 – 18:30

Zarządzanie projektami to obecnie duża część realizowanych przez wiele osób działań. Jesteśmy członkami zespołów, które je organizują lub koordynujemy ich wykonanie. Chociaż temat jest dla wielu codziennością, to jego obszerność umożliwia rozwój w bardziej szczegółowych aspektach z nim związanych. Dlatego organizując to szkolenie chcemy, aby jego uczestnicy dogłębniej poznali specyfikę zarządzania projektami. Jest ono skierowane przede wszystkim do osób, które miały już możliwość być częścią kilku projektów, były ich liderami lub chciałyby nimi zostać w przyszłości.

Żaneta Niemczyk

Obecnie Przewodnicząca Samorządu Studenckiego Uniwersytetu Opolskiego, członkini Rady Studentów Parlamentu Studentów RP i Prezes Stowarzyszenia Studentów „Juvenes”, w poprzednich latach m.in. senator studencki w senacie UO i Zastępca przewodniczącego ds. kontaktów zewnętrznych SSUO. Studentka psychologii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Opolskiego na specjalizacji pracy i organizacji, swoją wiedzę ciągle pogłębia poprzez udział w rozmaitych szkoleniach tj. Akademia Lidera oraz obecnie pisze pracę naukową na temat „Aspekty Motywacji wpływające na zaangażowanie działaczy społecznych w Polskich Samorządach Studenckich”.

W samorządzie studenckim UO odpowiada za koordynowanie prac zespołu. Jest wulkanem energii i ogromną optymistką, jednakże twardo stąpa po ziemi i nie straszne jej zarządzanie kryzysowe.

Oprócz zamiłowania do samorządności, na co dzień pracuje z dziećmi w świetlicy środowiskowej i jeżdzi konno.


 

Motywacja w zespole – poziom podstawowy i rozszerzony

Sobota 9:30 – 11:00 (poziom podstawowy) i 17:00 – 18:30 (poziom rozszerzony)

Kształtowanie motywacji jest procesem bardzo złożonym. Po pierwsze zadania za mało wymagające powodują znudzenie i obniżenie chęci do działania. Z kolei zadania zbyt skomplikowane sprawiają, że pojawia się zniechęcenie, brak wiary we własne możliwości i w rezultacie spadek natężenia motywacji. Warto jednak zastanowić się czym ta motywacja jest? Jakie są jej rodzaje? Czym jest motywowanie i jaki jest jego proces? I nad tym popracujemy na naszym szkoleniu.

JOANNA MARUSZCZAK

Obecnie członkini Rady Wykonawczej PSRP, kierująca pracami Komisji ds. jakości kształcenia i umiędzynarodowienia. Reprezentantka PSRP w European Students’ Union (ESU), a od marca przedstawicielka studentów w składzie Rady Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA). Od października 2019 roku jest ekspertką ds. studenckich Polskiej Komisji Akredytacyjnej. Swoje doświadczenie zdobyła pełniąc przez blisko dwa lata funkcję Przewodniczącej Samorządu Studentów Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz reprezentując studentów w licznych gremiach tj. Senacie czy Radzie Uczelni. W tym czasie była zaangażowana w prace przy konsorcjum EPICUR w ramach Uniwersytetu Europejskiego.

Efektywne zebranie online – poziom podstawowy

Sobota 11:30 – 13:00

Pandemia niewątpliwie zmieniła spotkania online w niezbędne narzędzia do codziennej komunikacji. Webinary, zajęcia, szkolenia, posiedzenia samorządu, spotkania kół naukowych – wszystko online, wszystko przed komputerem. Mimo to, technologia ta spotkała się z najbardziej aktywnym wykorzystaniem w edukacji i szkoleniach.

Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się, jakie są najważniejsze elementy efektywnego zebrania online. Czego nie robić, aby nie popaść w marazm, a jednocześnie co robić, aby jak najwięcej wynieść ze spotkań, zajęć i szkoleń online. Nie zabraknie także czasu na dyskusję i wymianę dobrych praktyk.

Efektywne zebranie online – poziom rozszerzony

Sobota 09:30 – 11:00

Pandemia niewątpliwie zmieniła spotkania online w niezbędne narzędzia do codziennej komunikacji. Webinary, zajęcia, szkolenia, posiedzenia samorządu, spotkania kół naukowych – wszystko online, wszystko przed komputerem. Mimo to technologia ta spotkała się z najbardziej aktywnym wykorzystaniem w edukacji i szkoleniach.

Porozmawiamy, jak przygotować dobre spotkanie online. Wskażemy najważniejsze cechy takiego spotkania oraz elementy, których nie powinno zabraknąć. Wcielimy się w rolę prowadzącego spotkanie, ale także uczestnika. Stworzymy receptę na efektywne zebranie online w oparciu o nasze wspólne doświadczenia.

ADAM MALICKI

Wiceprzewodniczący Parlamentu Studentów Rzeczypospolitej Polskiej, w którym odpowiedzialny jest za sprawy szeroko pojętej ewaluacji oraz pomoc i wsparcie studentów z niepełnosprawnościami. Student IV roku prawa w poznańskiej filii Uniwersytetu SWPS. Były przewodniczący Samorządu Studenckiego Uniwersytetu SWPS, a od marca 2021 r. ekspert ds. studenckich PKA.

Poza działalnością samorządową związany z Fundacją Pro Akademika, funkcjonującą przy Uniwersytecie SWPS. Interesuje się prawem administracyjnym oraz prawem o szkolnictwie wyższym i nauce. Od dzieciństwa zaangażowany w działalność organizacji pozarządowych, stowarzyszeń, fundacji czy zespołów muzycznych. Pomysłodawca podcastu „Po Studencku”. Prywatnie miłośnik komiksów, seriali, muzyki każdej, książek oraz Harry’ego Pottera. Strzeżcie się wrogowie dziedzica!


Ewaluacja pracy samorządu – poziom podstawowy

Sobota 17:00 – 18:30

Zbieranie, analiza oraz interpretacja danych na temat znaczenia i wartości naszej codziennej pracy, przy zwróceniu uwagi na zagadnienia istotne dla samorządowców, jest kluczem procesu ewaluacji samorządów studenckich. Zasadniczym celem szkolenia jest zwiększenie wiedzy i umiejętności jego uczestników/czek w zakresie ewaluacji, poprzez udzielenie wsparcia o charakterze szkoleniowo-doradczym. Przejdziemy przez elementy takie jak: zapoznanie ze specyfiką ewaluacji, omówienie podstawowych zagadnień metodologii nauk społecznych oraz przygotowanie się i swojego samorządu do ich stosowania w praktyce.

Ewaluacja pracy samorządu – poziom rozszerzony

Sobota 11:30 – 13:00

Zbieranie, analiza oraz interpretacja danych na temat znaczenia i wartości naszej codziennej pracy przy zwróceniu uwagi na zagadnienia istotne dla samorządowców jest kluczem procesu ewaluacji samorządów studenckich. Zasadniczym celem szkolenia jest zwiększenie wiedzy i umiejętności jego uczestników/czek w zakresie ewaluacji, poprzez udzielenie im wsparcia o charakterze szkoleniowo-doradczym. Przejdziemy przez elementy takie jak: zapoznanie ze specyfiką ewaluacji, wyposażenie w umiejętności niezbędne w procesie prowadzenia ewaluacji, omówienie podstawowych zagadnień metodologii nauk społecznych oraz przygotowanie do ich stosowania w praktyce czy poznanie etapów procesu badawczego w ewaluacji.

MACIEJ MAJCHROWSKI

Obecnie członek Rady Wykonawczej Parlamentu Studentów RP. Wieloletni działacz Samorządu Studenckiego Politechniki Łódzkiej, były Przewodniczący Komisji ds. Rozwoju oraz WRS FTIMS. Przez całe życie doceniał współpracę z ludźmi, a w SSPŁ zaznał jej najwięcej. W trakcie swojej 4-letniej działalności, był na prawie każdym szczeblu drabiny samorządowej. Dowiedział się, jak współpracować w zespołach, a następnie jak je tworzyć. Jego ulubionym tematem jest komunikacja w zespole. W Radzie Wykonawczej dba o rozwój i cyfryzację, co świetnie zgrywa się z jego obecną posadą programisty. Najchętniej dojechałby wszędzie motocyklem, a dłuższe wolne chwile spędza na jachcie żaglowym lub snowboardzie.


Co i jak z rekrutacją do samorządu studenckiego? – poziom podstawowy

Sobota 11:30 – 13:00

Rekrutacja do samorządu studenckiego posiada dwa scenariusze: jest popularna albo są problemy z zainteresowaniem. Na szkoleniu przejdziemy przez oba z tych scenariuszy, a także dowiemy się jak przeprowadzić akcję z sukcesem.

Co i jak z rekrutacją do samorządu studenckiego? – poziom rozszerzony

Sobota 9:30 – 11:00

Rekrutacja do samorządu to cykliczne wydarzenie – na pewno posiadacie doświadczenie w jego organizacji. Na spotkaniu podzielimy się swoimi doświadczeniami, zbierzemy najlepsze praktyki, przejdziemy przez obowiązkowe elementy wydarzenia. Skupimy się na eliminowaniu ryzyk, które się mogą pojawić.

DAMIAN RYCHLIK

Wiceprzewodniczący Parlamentu Studentów RP, członek Rady Wykonawczej, Przewodniczący Komisji ds. strategii, wiceprezes Fundacji Inicjatyw Społecznych, koordynator Centrum Aktywności Studenckiej Uniwersytetu Wrocławskiego. W przeszłości pełnił funkcję Przewodniczącego Samorządu Studentów Uniwersytetu Wrocławskiego, przewodniczącego wrocławskiej inicjatywy samorządów studenckich, członek licznych organów gremialnych Uniwersytetu Wrocławskiego: senatu, komisji, rady uczelni. Pracował jako podinspektor, specjalista w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego.


Twórcze metody rozwiązywania problemów – poziom podstawowy

Piątek 9:30 – 11:00

Szkolenie oparte na podejściu metodologiczno-praktycznym, w ramach którego podejmiemy tematykę identyfikacji źródła problemu i generacji rozwiązań. W trakcie szkolenia uczestnicy zapoznają się z różnymi metodami rozwiązywania problemów, a w szczególności wykorzystywania potencjału wewnętrznej kreatywności w ramach swojej perspektywy.

Twórcze metody rozwiązywania problemów – poziom rozszerzony

Piątek 17:00 – 18:30

Szkolenie oparte na podejściu metodologiczno-praktycznym, w ramach którego podejmiemy tematykę identyfikacji źródła problemu i generacji rozwiązań.
W trakcie szkolenia uczestnicy zapoznają się z różnymi metodami rozwiązywania problemów, a w szczególności wykorzystywania potencjału wewnętrznej kreatywności w ramach swojej perspektywy. Poprzez zastosowanie zróżnicowanej formy prowadzenia (m.in. case study) będziemy mogli przybliżyć podejście oparte na doświadczeniu i skoncentrować swoje wysiłki na pragmatycznej percepcji użytkownika.

Pokazowy przegląd warsztatu user experience wpływa na odbiorców i stymuluje wartości poznawcze. Dzięki niektórym z tych technik będziemy poszukiwali refleksji na temat współczesnej roli diagnostyki granicy problemu.

JAKUB PERSJANOW

Wicedyrektor Centrum Komunikacji Parlamentu Studentów RP. Mediami społecznościowymi zajmuje się od 4 lat, zaczynając od zarządzania stronami wydziałówek, poprzez strony samorządu centralnego, na pracy komercyjnej kończąc. Zapalony grafik, samozwańczy pogromca hejterów oraz fan real time marketingu. Komunikacja nie ma przed nim żadnych tajemnic!


Komunikacja w zespole w dobie pandemii – poziom podstawowy

Sobota 11:30 – 13:00

Pandemia zmieniła w pełni nasz tryb życia, a co za tym idzie wymusiła przejście w zdalny tryb pracy. Praca ta wymaga zupełnie innego sposobu komunikacji pomiędzy członkami zespołu.

Podczas warsztatu uczestnicy poznają najlepsze sposoby komunikacji, dostępne narzędzia wspomagające oraz wypracują komunikacyjne zasady, obowiązujące w zespole w trakcie pracy zdalnej.

Komunikacja w zespole w dobie pandemii – poziom rozszerzony

Sobota 9:30 – 11:00

Pandemia zmieniła w pełni nasz tryb życia, a co za tym idzie wymusiła przejście w zdalny tryb pracy. Praca ta wymaga zupełnie innego sposobu komunikacji pomiędzy członkami zespołu.

Podczas warsztatu uczestnicy poznają metody motywacji, niezwykle ważne podczas komunikacji w zespole. Przeanalizują również przykładowe błędy komunikacyjne, wypracowując „niezbędnik”, który będzie spisem najważniejszych wytycznych przy komunikacji w trybie zdalnym.

JULIA SOBOLEWSKA

Obecnie Dyrektor Centrum Komunikacji Parlamentu Studentów RP, w poprzednich latach m.in. Przewodnicząca Zarządu Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego, senator studencki w Senacie UW oraz przewodnicząca Komisji Koordynacji Projektów ZSS UW. Studentka socjologii w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych UW i absolwentka dziennikarstwa ze specjalizacją public relations i marketing medialny, sekretarz zespołów oceniających Polskiej Komisji Akredytacyjnej.

Współodpowiada za działania komunikacyjne Parlamentu Studentów RP, w tym kampanie informacyjne i działania w social mediach. Prowadzi także szkolenia z tego zakresu, dotykając m.in. tematów trudnych np. kryzysów w samorządzie czy komunikacji dot. wsparcia psychologicznego dla studentów. Oprócz tego interesuje się działalnością CSR, śledzi kampanie społeczne i informacje związane ze szkolnictwem wyższym. Oprócz PSRP realizuje się zawodowo w Uniwersytecie Otwartym UW w sekcji szkoleń i promocji. Uzależniona od powieści kryminalnych i tworzenia nowych list na Spotify.

Jak być w kontakcie z uczelnią – tajemnice pism i nie tylko – poziom podstawowy

Sobota 11:30 – 13:00

Zaczynasz pracę w samorządzie studenckim i chcesz jak najlepiej wyrazić swoje intencje w komunikacji na uczelni? Zastanawiasz się, jak wygląda akademicki savoir-vivre, jak rozpocząć maila do dziekana i napisać pismo do rektora? Wspólnie krok po kroku przejdziemy przez najważniejsze zasady, dotyczące komunikacji z uczelnią i zastanowimy się nad dobrymi praktykami, związanymi z utrzymywaniem kontaktu z uczelnią… a raczej z całą społecznością akademicką!

Jak być w kontakcie z uczelnią – tajemnice pism i nie tylko – poziom rozszerzony

Sobota 9:30 – 11:00

Choć w działalności samorządowej już masz trochę doświadczenia to zastanawiasz się jak wspiąć się na wyższy poziom komunikacji z uczelnią? Za Tobą już kilkanaście pism i maili do władz uczelni i zastanawiasz się, co można byłoby zrobić lepiej? Świetnie! Podczas warsztatu wypracujemy sposoby na jak najlepszy kontakt ze środowiskiem akademicki i rozprawimy się z dylematem, czy można zaczynać maile od Witam.

MARTYNA MECNER

Studentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, w latach 2016-2020 związana z działalnością w Parlamencie Studenckim UE Katowice. Będąc członkiem Parlamentu Studenckiego zaangażowana w wiele projektów, koordynatorka Testu Wiedzy Ekonomicznej – projektu Forum Uczelni Ekonomicznych, a także członek prezydium ds. Dydaktyki i Jakości Kształcenia (2019-2020).
Od stycznia członek komisji projektowej PSRP. Studia i działalność samorządową łączy z pracą, w której znajomość excela jest niezbędna.

Od dziecka zachwycona tańcem ludowym, pasję tą kontynuowała w trakcie studiów w uczelnianym zespole Silesianie. W wolnym czasie zagorzały kibic siatkówki.


Excel w praktyce – poziom podstawowy

Sobota 11:30 – 13:00

Przeprowadziłeś ankietę, a teraz nie wiesz jak sobie poradzić z tymi wszystkimi danymi? A może często masz do czynienia z tabelkami, praca jest żmudna i chciałbyś się dowiedzieć jak zrobić to szybciej? Zapraszam na warsztat gdzie porozmawiamy o przydatnych funkcjach excela i jego możliwościach. Razem sprawdzimy jak działa i jak z niego korzystać.

Excel w praktyce – poziom rozszerzony

Sobota 9:30 – 11:00

Znasz excela, ale nie jest to jeszcze Twój przyjaciel? Weź udział w warsztacie, a Wasze relacje się poprawią. W trakcie naszego spotkanie porozmawiamy o przydatnych funkcjach jakie oferuje program, poruszymy temat tabeli przestawnych, które wcale nie są takie złe i poćwiczymy poruszanie się po programie.

 
Kontakt

Parlament Studentów RP
00-028 Warszawa, ul. Bracka 18/16
sekretariat@psrp.org.pl
+48 506 188 880
www.psrp.org.pl

 

Napisz do nas!

8 + 9 =